Woensdag rugzakkendag.

on woensdag 6 december 2017




Sinds het bezoek vorige week aan de schoenendozen inspecteurs van Edukans ... .zit er iets in mijn hoofd.

Zoveel dozen gaan er naar het buitenland ... duizenden en duizenden .... daarvoor kunnen we natuurlijk dit jaar nooit meer allemaal rugzakken maken. We hebben nog een week of zes.

Maar ....







...... we kunnen er wel een schepje bovenop doen de komende weken. Toch?

Hoe meer tasjes we nu nog kunnen maken, hoe meer we dit jaar nog mee kunnen geven, hoe meer kinderen straks een mooi plekje hebben om hun nieuwe cadeautjes in te stoppen en mee te nemen.

Veel van die kinderen hebben thuis geen kastje voor eigen spullen. Als je zo'n rugzak hebt, heb je alleen maar een spijkertje aan de muur nodig. En dan heb je een eigen opbergplek. 

Ik ga vanaf nu tot aan het einde van dit Schoenmaatjes Seizoen (eind januari) elke woensdag rugzakken maken. Om nog zoveel mogelijk in die dozen te kunnen stoppen.






Wie wil mag aanschuiven. Of zelf thuis meedoen? Volgende week, 13 december, zitten we hier ook met het hele naai team hier uit de buurt. Van 10.00  tot 15.00. Dan ben je ook van harte welkom.

Mocht je een tas gemaakt hebben ,of een stapeltje, stuur je me een foto? Die plaats ik dan hier. Dat inspireert weer anderen.

Vandaag schoof overbuurvrouw gezellig aan. We hebben vandaag vooral veel banden gemaakt. Kerstmuziekje aan, koffie en koek erbij, en de banden vlogen van onze lopende band!







Verder ook wat tassen gemaakt. Het gaat niet heel snel. Ik heb er drie gemaakt .... want moest er weer een beetje inkomen. Ik hoop echt de komende weken nog veel te kunnen maken, en dat zoveel mogelijk mensen een uurtje of wat achter de naaimachine kruipen en rugzakken gaan maken.

Er is nog meer dan genoeg ruimte in al die dozen!!!




Afbeeldingsresultaat voor edukans doos




1 reacties:

Es zei

Jij tipte gisteren een goedheiligvrouw voor mij ben jij dat ook
Good work
X Es